23.10.15

Aidiladha Holiday

hebat betul. dah masuk Muharram, aku sibuk lagi cerita pasal raya haji.

ok, dipendekkan cerita minggu cuti sekolah hari tu kan aku pun tibai cuti seminggu jugak. hujung minggu tu, aku pergi la port bercuti aku anak beranak, Swiss Garden Resort & Spa Kuantan. kalau siapa selalu pelik kenapa aku selalu bercuti kat situ, rasanya aku dah bagitau kot aku memang memberclub situ dan free je. kenapa free? sebab everymonth aku bayar untuk membership. if aku nak bercuti kat mana mana Swiss dalam Malaysia ni, aku just buat reservation dalam tempoh 2 minggu sebelum date, lepas tu tak lama nanti Swiss akan email semula kat aku Pass untuk check in. Mudahkan? ye..mudah. aku nak bercuti kat oversea pun boleh sebab ada hotel yang liaise dengan Swiss Garden.

ok.kenapa aku tetibe jadi agent Swiss Garden pulak ni..

sebab dah membebel panjang maka aku tepek gambar ajela. enjoy.

first day mula check in

pastu kuar balik gi tengok wayang cerita Hotel Transylvania 2.
blablabla..




second day. baru dapat chance mandi kolam.




mandi kolam dah petang sebab aku tunggu Dhiya datang dengan mak abah. pastu masa siap mandi, aku pesan kat haifa dengan hasya, pergi kat atok abah, ibu nak hantar towel.

elok aku dah siap pulangkan towel, pergi kat mak abah pastu tengok ada rifdi dengan hasya je. mana haifa?
masa tu aku punya berdebar jangan citelah. kalau pelari pecut dunia. masa tu jugak aku dengar bunyi suara budak menangis, dekat tingkat atas. pastu budak tu jerit.."ibuuuuuuuuuuu!".

aku pun sambil jalan laju laju, jerit nama haifa. tak peduli dah orang depan belakang. naik tangga..lepas tu carik lagi arah suara budak jerit "ibuuu!!" tu..aku jerit nama haifa sampai tingkat atas! lepas tu aku nampak orang tunjuk arah, orang ni tunjuk arah dan yes! aku jumpa haifa tengah pegang tangan sorang lelaki. aku syak dia nak bawak haifa pergi kat lobi.

masa haifa nampak aku tu terus dia lepas tangan orang tu, lari peluk aku. series aku masa tu macam apantah, terus tanya haifa, "kakak ikut siapa? kakak ikut siapa?".

lepas dari kes hilang tu, sampai pagi esok pun takdek yang berani ajak pergi mandi kolam. haha.



last day.  mandi dalam bath tub ajela..

siap check out, terus pergi Swiss Residence  pulak. nak settlekan bill utk membership. dah 2 bulan tak bayo! haha.then, kitorang buat photoshoot kat situ sebelum balik.











and last but not least. mak buyong. hehehehe..





ok. bai.

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST